Форум » Учёба » Вступительные в РАМ контрабас » Ответить

Вступительные в РАМ контрабас

контрабас: Есть -ли какие новости или свежая информацция по кандидатам

Ответов - 18

M"uRаv'еV: Контрабас,ну ты поступил на контрабас?

Чапаев: кто хочет поступоть в Гнус,пусть поступает к Бельскому,а ща лучше к Голованоу,но Бельский матерый мужик

M"uRаv'еV: Чето не понял...Почему ЛУЧШЕ к этому,а ТЕПЕРЬ к этому(и наоборот).Чем аргументируется?..хмм...ТЕПЕРЬ...И еще,не студенты себе выбирают педагогов.


Kontrabas: M"uRаv'еV пишет: И еще,не студенты себе выбирают педагогов. Я думаю,наоборот! Покрайней мере у нас педагога выбирает студент,и не только по специальности.

M"uRаv'еV: Хмм...Это как сами?Прям если хочу к ЭТОМУ,а он не хочет,то буду учиться у НЕГО,а то что ОН не хочет "это его проблемы"?

Kontrabas: Ну если пед не желает,это уже другое дело,конечно.. тут уж не заставишь себя взять.

rambo2004: M"uRаv'еV Так вопрос ставит нельзя, если педагог тебя не хочет, то найди другого, ко мне поступил студент вопреки моей воле, проучился год, теперь я от него избавился (славу богу), рекомендую прислушайся к моему совету, а там смотри сам.

Oлег Воробей: К педагогу нужно ездить,заинтересовать его чтобы он взял тебя,страться,заниматься.

Franchesca: А мне кажется надо не педагога заинтересовывать, а самому пытаться что-то дать людям... Состояться как личности, быть цельной натурой, тогда и педагоги захотят ханиматься с тем человеком, который знает цену вещам, которому действительно нужна сама музыка, а не самацель - понравиться педагогу, или просто попасть к престижному профессору. Мне кажется, любой педагог в первую очередь все равно человек, личность....а не тот кто должен, обязан тебя чему-то научить... ИМХО

Kontrabas: Да педагог вообще не важен,разве тока на начальном этапе нужен хороший. Дальше можно и самому развиваться,познавать технологию,сидеть над штрихом и тд. Главное слушать больше музыки,ходить на концерты,РАЗВИВАТЬСЯ. Так что неизвестно кому больше повезло- тому у кого был педагог,или тому у кого его небыло,кто сам всё открывал и сам познавал все тонкости владения инструментом.

M"uRаv'еV: Rambo,ты меня не понял(или я тебя).Лично у меня,в этом плане все ОК.Я просто очень удивился узнав,что студенты выбирают себе педагогов.А не они набирают свой класс.Для меня это новость

Shpil'ko: А я хочу сказать что конечно в нашей академии нужно стремиться попасть к Александру Андреевичу Бельскому! Это замечательный педагог. Он отличный музыкант, у него громадный опыт. Человек, который помимо того что несет в себе традиции старой школы (все таки он ученик Хоменко), достаточно креативный. Он учит быть самостоятельным!!! Учит самому находить пути к решению той или иной задачи! И главное он всегда и во всем отталкивается от музыки, музыка для него прежде всего! Короче Александр Андреевич воспитывает музыкантов !

M"uRаv'еV: Люди,тут поступает парень в РАМ,после завтра коллоквиум и ему может понадобиться биография Антонио Капуцци.Я ему знаниями ничем не могу помочь и в нэте ничего не нашли.Подскажите,рlеаsе,где найти инфу

timon: GIUSEPPE ANTONIO CAPUZZI (1755–1818) A virtuoso violinist, an innovative composer, and a master teacher, Giuseppe Antonio Capuzzi was called “The Orpheus of His Age” by his contemporaries. The fact that he was highly esteemed and favorably compared to the most renowned musicians of his day makes it difficult to understand that, except for his Concerto for Contrabass, he is virtually unknown today. Born in Brescia in 1755, little is known of his primary education, although his obvious talent for both the violin and composition was recognized early on, for he was sent to Venice to study violin with the celebrated violinist Antonio Nazari (d.1787?) and composition with Ferdinando Bertoni (1724-1813), maestro di cappella at Basilica San Marco. The musical life of Venice during this time was extremely rich: there were theaters which presented opera and ballet, there were public concerts similar to the concerts spirituels in Paris, and there were innumerable churches, many with their own orchestras. In 1775, Capuzzi was already known as a virtuoso violinist, and by 1780, he had become concertmaster of the theaters of San Samuele, San Benedetto, and San Moisè. By 1785, he was a distinguished member of the orchestra at San Marco, and in 1792, he became the first concertmaster of the new opera theater in Venice, La Fenice. Capuzzi’s closest colleagues in Venice were Simone Mayr (1763–1845), keyboardist, violist, composer; Domenico Dragonetti (1763–1846), virtuoso bassist; Count Alessandro Pepoli (1757-1796), writer, and librettist for Capuzzi’s first opera; and Francesco Gardi (?1760/65-1810), composer of opera buffa. In 1782, Capuzzi married Gardi’s sister, the soprano Giovanna Gardi. Capuzzi’s fame took him to Vienna and the major cities of Italy, and in 1796, he traveled to London where several of his ballets were produced. Catherine the Great of Russia offered him a prestigious musical post, which he politely declined, preferring to remain in Italy. After the fall of the Venetian Republic, Capuzzi’s great friend and colleague, Simone Mayr, settled in Bergamo, where he was the maestro di cappella of the Santa Maria Maggiore Basilica. In 1805, Mayr persuaded Capuzzi to move from Venice to Bergamo to become the concertmaster and director of both the Santa Maria Maggiore orchestra and the orchestra at the Teatro Riccardi (now Donizetti), but above all, to teach in the Lezioni Caritatevoli, which Mayr was building into one of the most important schools of music in Italy. Mayr brought the best musicians and teachers to this school, including the renowned teacher of voice, Francesco Salari (1751-1828); Antonio Gonzales (1764-1830), famed organist and teacher, who was the maestro di cappella in the Duomo of Milan; and Capuzzi. With their maturity and vast experience, Mayr and Capuzzi became the driving force in the cultural life of Bergamo. They produced many important musicians at the Lezioni Caritatevoli, including Gaetano Donizetti, Antonio Piatti, Marco Bonesi, and C.A. Zanetti. Capuzzi flourished in Bergamo, continuing to play, teach, and compose, until he was struck down by an apparent stroke or heart attack in the midst of a concert at the Basilica Santa Maria Maggiore. He died nine days later on the 28th of March, 1818. Capuzzi’s compositions may be divided into three periods. From1775 to 1790, he wrote mostly chamber music: 18 string quartets (in groups of six), six string quintets with two violas, six divertimentos for violin and bass, six sonatas for violin and bass, several concertos for violin solo and orchestra, and three concertones for solo groups and orchestra. He also composed many duos for two violins, violin and cello, a set of solo violin caprices, sonatas for violin and cembalo, and sonatas for violin and fortepiano. The bass concerto was probably written in Venice during this period when the composer and the bass virtuoso Domenico Dragonetti were colleagues in the orchestra of San Marco. From 1790 to 1804, he composed mainly for the theater: five operas, produced in Padua and Venice, and 20 ballets, produced in London, Vienna, Rome, Naples, Venice, Milan, Vicenza, Florence, and Ravenna. Unfortunately, all of the operas and most of the ballet music are lost but some individual arias remain as well as some instrumental parts to ballets. Capuzzi returned to the violin concerto and produced one almost every year from 1804 to 1818, as well as sinfonias, and cantatas for solo voices and orchestra. The works from this period also include a cello concerto, a flute concerto, and a sextet for strings and winds. The first and third volumes of string quartets were published by Artaria of Vienna in 1780 and 1787. The second volume of quartets was published by Alessandri e Scattaglia of Venice in 1780, and the six string quintets were published in Venice by Zatta e figli, probably around 1785.

ferd: есть люди которые учатся у Маталаева?можете написать как проходит специальность?как часто педагог уезжает.на что акцентирует внимание.в общем всё,что можете написать,как можно подробней.буду очень благодарен

фома: Да ужь!!! Вопрос- как найти себе Учителя... Если Вы сурьезно относитесь к желающим научиться замечательно играть на контрабасе-не ленитесь,соберите ВСЮ возможную инфу!!!... Но после этого обязательно найдите возможность пообщаться с "будущим Учителем"! Если не сложился контакт или взаимная заинтересованность- гиблое дело...

Павел : а сложно поступить в РАМ если научился играть только в училище, и что нужно сдавать какие произведения?

NinSanna: Кто что может сказать про Евгения Онищенко? Эстрадники есть?)



полная версия страницы